Musik ska byggas utav glädje

Ibland Ofta önskar jag att jag vore lite mer musikalisk än vad jag kanske egentligen är. Men sanningen gör dessvärre rätt ont. Därför ska jag vara snäll mot mig själv. Jag är inte musikalisk någonstans. Mitt ex försökte förgäves lära mig att spela gitarr. Men mina långa naglar var i vägen och jag fick ont i fingrarna efter ett tag. Då var det inte roligt längre. Sedan glömde jag ju ackorden från gång till gång. Kan kanske ha varit något undermedvetet...

Om jag har tur kan jag hålla takten till en låt genom att trumma med händerna på någonting. Men det ska man inte hoppas på. Det enda instrument som jag möjligtvis kan spela är väl triangel. Hur svårt kan det vara?

Ibland kan jag önska att jag hade lyssnat lite mer på J när han försökte lära mig alla gitarrackord. För om det är något jag kan önska att jag kunde, så är det just att spela gitarr. Bara plocka fram den och plinka lite. Men jag antar att det inte är mitt kall här i livet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0