Confessions of a shopaholic



I kväll har jag sett Confessions of a shopaholic. Jag tycker väldigt mycket om böckerna som har skrivits om den shoppinggalna Becky Bloomwood, men jag är tyvärr lite besviken på filmen. Den var charmig, men jag trodde att den skulle vara betydligt bättre. Det är nackdelen med filmer som bygger på böcker, böcker som man har läst innan man sett filmen.

Filmen har dock helt klart ett underhållningsvärde och det var värt att ägna ett par timmar åt den. Det blev några skratt och en hel del igenkänningsfaktor. Det bor en liten shopaholic i mig, även om den är långt lika utvecklad som Becky Bloomwoods. Jag känner igen den där kliande känslan av att man bara måste köpa något. Tack och lov brukar jag lyckas lägga band på den allt som oftast, men ibland är det omöjligt. Det kan mina fem väskor som fick följa med hem från Teneriffa vittna om.


Kommentarer
Postat av: C.J.

många soms kriver om denna kanske borde se den

2009-09-01 @ 15:01:56
URL: http://lovelylady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0