När saker försvinner



Ibland undrar jag om jag inte är lite dum i huvudet ändå. Som nu. Under flera veckors tid letade jag efter ett borttappat skärp. Jag var nästan övertygad om att jag hade glömt det hemma hos mitt ex, men han förnekade att det var där och jag kom ju faktiskt ihåg att jag hade det på mig när jag gick därifrån. Men det spelade inte någon roll, för hur mycket jag än letade så hittade jag det inte hemma i min lägenhet.

Något av det viktigaste jag äger är min kalender. Där skriver jag ner allt. Precis allt. Och med tanke på att jag har en hel del saker inplanerade de kommande veckorna är den rätt viktig just nu. Och för några dagar sedan var den bara borta. Jag visste att jag hade kollat i den efter att jag kom hem från Teneriffa, men sedan hade den försvunnit. Jag letade överallt, vände upp och ner på lägenheten. Men den fanns inte.

Nu är dock både skärp och almanacka återfunna. Var de låg någonstans? Där de ska ligga. Där jag vill att de ska ligga. Skärpet låg i garderoben (till mitt försvar längst in), och almanackan låg i handväskan. Jag tyckte att jag hade tittat i väskan, men tydligen inte tillräckligt noga. All panik, irritation och ilska förgäves. Jag måste börja ha bättre koll på mina prylar. Och kanske ha lite mer städat, så att jag vet att allting ligger på sin plats och ingen annanstans.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0