Bra och dåligt



Nu är sommaren slut och i morgon börjar september. Hur gick det till? Det har gått alldeles för fort. Och jag hoppas inte att det är de första veckorna i september som sätter ribban för hur hösten kommer att bli.

Bra med de två första veckorna i september:

- Jag ska gå på Lasse Lindhs avskedsspelning på Kafé 44 på torsdag.
- Jag ska gå på Håkan Hellströms spelning på Grönan på fredag.
- Jag ska träffa Helene på lördag. I bästa fall inkluderar detta alkohol, i sämsta fall blir det bio eller liknande.
- Jag ska se Montt Mardié spela på Debaser nästa onsdag.
- Jag ska rida både fredag kväll och lördag förmiddag nästa vecka.
- Jag ska på spelkväll hos E nästa lördag. Det brukar vara en höjdare.

Dåligt med de två första veckorna i september:

- Jag ska dra ut min sista visdomstand på onsdag, och med tanke på hur det gick förra gången är jag livrädd.
- Jag kanske inte kan gå på Lasse Lindhs avskedsspelning, det beror på hur ont jag har efter den utdragna tanden.
- Jag tänker inte missa Håkans spelning på fredag, men det finns en risk att jag har så ont efter den utdragna visdomstanden att jag är helt drogad på smärtstillande, och inte minns någonting efteråt.
- Jag kanske inte orkar träffa Helene på lördag. Det beror på hur ont jag har efter visdomstanden.
- Jag ska till tandläkaren nästa tisdag, och laga ett litet hål som har uppkommit till följd av den förra visdomstanden.
- Jag kanske inte orkar gå på Montt Mardiés spelning på Debaser nästa onsdag, det beror på hur ont jag har efter tandläkarbesöket dagen innan.
- Jag ska rida fredag kväll, för att jag missade en lektion när jag var på Teneriffa.
- Jag kanske äter penicillin på E:s spelkväll. Det beror på hur det går med utdragningen av visdomstanden nu på onsdag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0