Juldagsfirande



Jag har alltid ansett att man i juletid ska vara hemma och ta det lugnt. Det håller inte alla med om. Alex och hans vänner var ute på krogen på julaftonskvällen, och på juldagen lyckades han lura ut mig till Mosebacke. Jag var inte helt såld på idén till en början, men det blev en väldigt trevlig kväll till slut.

Jag, som har hört mycket om vilken partydag juldagen är, blev lite förvånad. För jag var helt övertygad om att det skulle vara knökfullt ute på gatorna, men om nu folk hängde på krogen den kvällen så befann de sig då inte på Mosebacke. Eller i närheten. Inte för att det var folktomt där inne, men det var ändå gott om svängrum.

Jag och Alex lyckades till och med få till salsarutinen riktigt bra på dansgolvet - förmodligen hade det att göra med att vi båda hade en relativt hög alkoholhalt i blodet vid det laget. På väg till tunnelbanan fick pojkarna fnatt, och det slutade med att alla låg i en hög på marken. Stackars Rickard fick äta grus, men det verkade han inte bli alltför arg över. Det är ju trots allt ungefär så utekvällar med de här killarna brukar sluta. Oväntat och galet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0