Vad hände sen?

Det kom självklart en fortsättning. Vi fick veta att de skulle skicka en flygplansdel från Arlanda, vilket skulle ta en timme, för att sedan laga planet. De trodde att de skulle kunna vara klara vid 16- tiden, men kunde inte ge något klart besked. Och tiden spelade egentligen inte så himla stor roll, allt jag inte ville var att sitta i det där sketna lilla planet som precis blivit lagat och inte provkört efteråt.

Vi fick ett alternativ. Åka med planet som skulle gå till Ängelholm. Jag åkte till Ängelholm, och tack och lov var det med ett riktigt plan. Fortfarande med propellrar, men betydligt större och med två flygvärdinnor som gick runt med en vagn och sålde mat och dryck. Betudligt trevligare sätt att resa på. Även om det skakade rejält när vi gick ner för landning, och jag trodde att jag skulle spy.

Från Ängelholm blev det taxi till Halmstad, vilket flygbolaget betalade. Också det ganska så bekvämt. Var framme kl 15:15 på dagen, typ fem timmar försenad. Men jag slapp ju åka ett pyttelitet propellerplan, som dessutom var trasigt, och jag kan ju skryta med att jag faktiskt har varit i Skåne (om än bara i typ en halvtimme) och att jag har sett havet (inte mycket det heller, men lite vatten såg jag från vägen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0