Det där med Studenten

Jag och E hade en trevlig stund i söndags, då vi tittade på massa fotografier. Ja, hans fotografier alltså. Det var mycket bilder på familjen, och jag insåg helt plötsligt hur länge hans bror har varit tillsammans med sin fru, och att hans bästa vän S borde ha längre hår (inte snaggat som han har nu) men aldrig skägg. Men allra roligast att titta på var bilderna från när E var ung. Med andra ord, bilder som är mer än sex år gamla. Detta inkluderade bland annat hans student, hans inflyttningsfest i den förra lägenheten och hans tjugofemårsfest. Han var dock väldigt förtegen om inflyttningsfesten, och jag lyckades inte helt få ur honom vilka pinsamheter han hade lyckats med då.

Vad gäller studenten, så såg han verkligen ut som en liten pojke. Samma E, men mycket har hänt sedan dess. Ja, herregud. Det fick mig att tänka på min student. Den känns så avlägsen, men samtidigt är det bara fem och ett halvt år sedan. Vilket ser extremt mycket ut när man skriver ner det... Jisses, vad åren försvinner. Och inte har man någon kontroll på eländet heller. Jag är för sjuttsingen 24 år. Hur i helskotta gick det till?

I juni 2003 såg det ut så här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0