För fem år sedan

Om saker och ting hade sett annorlunda ut hade vi firat fem år i dag, jag och Kärleken. Det känns konstigt att tiden har gått så fort. Fem år. Ett halvt decennium. Hur i helskotta gick det till? Och vad har jag lyckats åstadkomma i mitt liv sedan den där dagen? Jag hinner inte riktigt med i svängarna.

Det kändes som att jag hade allt. Tänk vad kärlek kan fylla ett tomrum. Med lite kärlek i livet förminskas de problem man har. Man är alltid två om allting. Det finns alltid någon där. Någon som står på din sida no matter what. Nu står jag här ensam. Kärleken har gått vidare till någon annan.

För fem år sedan ägnade jag kvällen åt att spela biljard inne i ett avskilt rum i en biljardhall i Stockholm. Kärleken tittade på mig och sa att han ville kalla mig för sin flickvän. Ett halvt decennium. Jag är glad att jag inte är samma människa i dag som jag var då.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0