I röd kappa

Jag gillar Speedmarket Avenue. Men jag blev riktigt förvånad när jag såg den här videon med dem, och upptäckte att det ju är Sibille som sjunger. För dig som inte vet vem Sibille är, titta på tjejen i mörkt hår och röd kappa. Hon är vän med en gammal vän och arbetskanrat till mig som jag inte längre har kontakt med. Vi brukade festa ganska rejält hemma hos honom, och ibland var Sibille där. De spelade i samma band, som jag nu undrar om de inte finns längre. Dock är jag osäker på om Sibille tyckte om oss. Jag fick ibland känslan av att hon tyckte att vi inkräktade för mycket i Daniels liv.

Men jag minns ett aprilskämt som var väldigt lyckat. Jag och Marielle skulle till Daniel på första april. Han hade köpt vin, men när vi kom dit låg Sibille utslagen i sängen, bag in box:en var tom och Daniel såg riktigt beklagande ut. När han kom hem hade han hittat Sibille som hade däckat, men hon hade skrivit en lapp. "Förlåt, jag drack upp allt vin". Och vad ska man tro? Detta var dock bara lögn och påhitt, och Sibille och Daniel skrek "April, april" i kör.

I alla fall. Det här är Speedmarket Avenue, och låten heter Way better now.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0