Jag får en identitet igen

Jag har ägnat flera timmar åt att göra vettiga saker i dag. Men allra bäst är nog att jag äntligen har fixat ett nytt ID- kort. Jag gjorde ju ett försök för en månad sedan, men det sket sig. Den här gången var jag mer förberedd, och hade med mig både pass och personbevis. 250 spänn gick kalaset på, och jag får vänta i drygt tre veckor. Men vad gör tre veckor när mitt gamla ID- kort gick ut 2007-11-14...

Den stora nackdelen är att jag måste hämta ut det på den bank som jag besökte i dag, och den ligger i Farsta. Där jag aldrig är, som tar lång tid att nå från mitt jobb, och som dessutom stänger kl 15. Grattis. Men om jag ringer och smörar kan de säkert fixa så att jag får komma senare.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0