Koffeinbrist

I kväll har jag inte fått ett skit gjort. Istället för att diska och städa och allt sådant som jag hade tänkt göra, harj ag sovit på soffan. Jag har inte ens orkat titta på tv. Och trots att jag är hungrig har jag inte orkat laga någon middag. Funderar på att hälla upp lite aprikoskräm på en tallrik.

Det är vid sådana här tillfällen som jag önskar att jag hade en kaffebryggare. För en kopp kaffe skulle få mig att piggna till på ett kick, då koffeinet rusar rakt upp i hjärnan som vilket jäkla knark som helst. Så går det om man inte dricker den mörka drycken regelbundet och vänjer kroppen. Men i brist på kaffebryggare med tillhörande kaffe får det bli en kopp te. Det kanske inte har samma omedelbara effekt, men förhoppningsvis är det inte helt verkningslöst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0