Rätt ska vara rätt




Det här gör mig förbannad. Igår hände det fyra gånger om. Och inte en enda gång blev det en ordentlig åtgärd. Det där om att målvakten är untouchable verkar bara ha varit skitsnack, och jag undrar om inte domarna hade fått sig en liten slant av Kanadas lagledning. Antingen det eller så klarade de inte trycket att döma en vm- final där hemmanationen var ett av de kämpande lagen. I Kanada gäller Kanadas regler. Men det hade tagit hus i helvete om det var svenskarna som körde över den kanadensiska målvakten.

Nu var det så att Kanada faktiskt var det bättre laget rent spelmässigt, det kan ingen ta ifrån dem. Sverige åstadkom ingenting i power play, och missade några chanser som borde vara solklara mål. Men å andra sidan så hade Sverige många chanser som gick i ribban eller stolpen. De kämpade och krigade, men fick inte in pucken. Men att Kanada stod osm rättvisa segrare kan jag inte ta, då de spelade så fult att jag blev chockad. Det är tamejfan det värsta jag har sett i en hockeyrink. Och vem vet, om det hade varit lite mer rättvist med utvisningarna, så kanske matchbilden hade sett annorlunda ut.


Foto: Sean Kilpatrick

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0