Stressoberta

Det har varit värsta stressigt på jobbet i dag. Det började redan på morgonen, då Butikschefen var på mig och Maria om att vi var långsamma med att packa upp frukt och grönt. Vilket vi inte kan hjälpa, för tro det eller ej men det är faktiskt extremt tungt att släpa runt på potatissäckar som väger allt från tre till tio kilo, bananlådor och övriga frukter och grönsaker som väger typ lika mycket som en hel ko. Klart att det går snabbare när Robin och Mishu plockar varor - de är starkare än vad vi är. Men vi hann klart till kl 9 när butiken öppnade i alla fall. Duktigt.

Jag hade kassatjänst i stort sett hela dagen, bortsett från någon timme vid lunchtid. Jobbigt nog började kassan strula efter lunch, så jag fick byta kassa. Vilket är mindre roligt när kunderna står i lång kö, och har lagt upp sina varor på bandet. Och det blev en jäkla rusning vid 15- snåret. Jag hann inte riktigt med, och stressade som attan. Men trots att jag blev vindögd av att scanna alla varor stämde kassan (eller kassorna, då jag använt två stycken under dagens lopp) när jag blev avräknad.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0