Tekniska Helena visar upp sina kunskaper

Anledningen till att jag inte har varit aktiv här på hela dagen är att jag har en ny kamera. Jag och pappa åkte och införskaffade den efter jobbet, och nu sitter jag här och försöker förstå mig på den. Det började mycket bra, måste jag säga. Det tog nog fan en halvtimme innan jag lyckades lista ut hur jag skulle sätta in batteriet. Och innan jag förstod hur det skulle vara hade jag svurit både en och hundra gånger, och retat upp mig så till den milda grad att jag var beredd att åka tillbaka till affären i morgon bitti när de öppnar och skälla ut dem för att de gett mig fel batteri. Men sedan läste jag bruksanvisningen, och då gick det hur bra som helst.

Det är inte den enklaste kameran som jag har kostat på mig, och funktionerna är många. Men jag har trots allt lyckats hitta inställningen där kameran sköter allt automatiskt, så jag känner ingen panik över att jag måste lusläsa bruksanvisningen de närmsta kvällarna. Jag kan faktiskt ta detl ite lugnt på den fronten och ändå få fantastiska bilder (om jag nu har förstått det rätt).

Jag skulle verkligen behöva den där tekniska pojkvännen just nu. Var finns han när man behöver honom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0