Spindel



Jag plockade upp mina sommarskor från källaren. Och vad hittade jag i en av påsarna om inte en gigantisk spindel. Jag som har spindelfobi. Väldigt mycket spindelfobi. Inte bra någonstans. Men påsen fick följa med upp i lägenheten i alla fall. Jag tror faktiskt att spindeln är död, för den rör inte på sig om man skakar påsen, men jag har varit med om det förut och då har spindeln helt plötsligt visat sig vara levande. De verkar spela döda som någon sorts försvarsmekanism. Som jag inte är helt förtjust över, även om det kanske är bättre än att de springer runt och gömmer sig.

Nu vet jag inte riktigt hur jag ska göra. Jag vill inte riskera stöta på fler spindlar i påsarna. Och jag känner mig inte så lockad av att ställa ner vinterskorna i källaren. Jag får försöka göra plats i det lilla skåpet ovanför städskåpet. Det är egentligen redan knökfullt, men jag vill försöka ha så många par skor som möjligt i lägenheten. Långt bort från spindlarna i källaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0