Ett litet helvete



Efter i dag kan jag inte säga att tandläkarbesök är det roligaste jag vet. Det har jag i och för sig aldrig påstått, men det har inte blivit bättre efter i dag. Alls.

Drog en visdomstand i morse. Den tredje i raden, så jag borde väl vara van. Men likt förbannat skakade jag som ett asplöv. Och inte blev det bättre när jag, trots bedövning, tyckte att det gjorde ont när tandläkaren började trycka på tanden. Vilket resulterade i att hon sprutade in mer bedövning. Vilket sedan visade sig vara onödigt, för den smärta som jag trodde att jag kände berodde på trycket och var helt normalt. Så jag gick runt och var helt bedövad långt in på eftermiddagen. Inte helt optimalt.

Och den där jävla visdomstanden vill jag knappt ens prata om. Vanligtvis har tänder en eller två rötter. Den här jäveln hade tre, och ville därför inte alls plockas ut ur min mun. I 45 minuter bände och vred tandläkaren på eländet innan den behagade att lossna. Vid det laget hade jag kramp i käkarna och munnen kändes misshandlad. Jag såg nästan misshandlad ut också. Alldeles svullen.

Nej, det var inte någon trevlig upplevelse alls. Men jag överlevde, och nu har jag bara en visdomstand kvar. Den plockas i september. Entusiasmen flödar. Jag förstår att ni märker det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0