Var är motivationen?



Jag känner mig inte alls pepp inför jobbet i morgon. Det har delvis med att göra att jag inte har hunnit fixa klart här hemma. När jag städar fipplar jag med massa andra saker samtidigt, och då händer det inte så mycket med just städandet. Det är massa småplock som jag har kvar, och lite dammande. Och det känner jag mig faktiskt upplagd för att fixa nu. Jag brukar få sådana infall på kvällarna. Vilket int eär helt optimalt.

Delvis har det att göra med tyskalektionen. Jag ska göra det där provet i morgon, vilket känns lite nervöst. Jag har inte gjort ett prov på riktigt på så himla många år. Å andra sidan är det mest för att läraren ska se hur bra vi är nu när kursen nästan är helt klar. Men sedan är det den där läxan som vi fick för två veckor sedan, som egentligen var till förra gången men som blev till i morgon istället. Den är svår och jag har inte gjort den. Illa. Mycket illa.

Jag ska försöka gå upp tidigt i morgon och hinna köpa en latte på väg till jobbet. Det är det mest effektiva sättet för mig att vara pigg under hela förmiddagen. Och det kan jag behöva om jag ska stanna uppe och städa ett tag till i kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0