Den där jäkla spenatsoppan

Jag har lagat min klassiska spenatsoppa. Och som vanligt gick det inte så bra att dimensionera hur mycket jag skulle göra, och nu sitter jag här med spenatsoppa som skulle räcka till både lunch och middag i två veckor framöver. Jag har försökt att trycka i mig så mycket som möjligt nu, så att problemet ska minskas, men jag tror att om jag försöker få i mig mer så kommer det att börja spruta spenatsoppa ur öronen på mig. Och jag vill helst undviuka spenatfläckar på min ljusa soffa.

Nästan alla mina matlådor är dessutom upptagna också. Jag har redan sex portioner köttfärssås i frysen, och fyra portioner nudelwok i kylen (som är tänkt att vara min middag i veckan). Jag får försöka leta reda på lådor, för det bästa vore nog ändå om jag kunde frysa in så mycket som möjligt. Jag förstår inte riktigt hurj ag tänkte, för mina kvällar den här veckan är ju redan rätt planerade.

I morgon ska jag träffa Henning, och sedan sova hos Robert. Då blir det ingen spenatsoppa till middag. På onsdag kväll planerar jag kanske att sova hos Robert, och i sådana fall blir det ingen spenatsoppa. På torsdag kommer min kusin över på middag, och då blir det ingen spenatsoppa. Om han inte vill ha det...? På fredag ska jag till stallet, och då får det tamejfan bli spenatsoppa. Och på lördag, både till lunch och till middag.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0