Män som hatar kvinnor

Jag var på bio med M i dag. Såg Män som hatar kvinnor. Satan så bra den var. I synnerhet Noomi Rapace som Lisbeth Salander. Jag har hört att de andra två filmerna kommer att komma upp på bio också (jag är glad att någon ändrade sig, för det hade varit vansinne att bara låta dem visas på tv), och jag vet inte hur jag ska orka vänta på det. Böckerna är fantastiskt bra, och den här första filmen i trilogin uppfyllde alla förväntningar. Trots att mycket från boken har skalats bort för att passa filmformatet.

Det enda som grusade min biolycka lite är att Lispan aka Lisbeth Åkerman är med i en roll som sig själv. Hon är ett internt skämt mellan mig och E, men nu har jag ju inte längre någon att skratta åt det med. Nej, att hon var där och strödde salt i mina ännu öppna sår hade jag nog kunnat klara mig utan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0