Melodifestivalfinalen



Grattis till Malena Ernman. Tänk att hon skulle gå och vinna hela skiten. Och att Caroline af Ugglas skulle knipa åt sig andraplatsen. Men vad tycker jag om det?

Det har varit mycket mest skit som har deltagit i årets Melodifestival. Och två av mina favoriter, Lasse Lindh och Lili & Susie gick inte till final. Men, trots detta, så tycker jag att det var ett väldigt starkt startfält i finalen. Många bra låtar och väldigt svårtippat. Det kändes som att nästan vilken låt som helst skulle kunna ta hem det.

Mina favoriter var Alcazar. Deras nummer hade allt. En sjukt bra låt, som verkligen sätter sig, och ett grymt framträdande. Jag förstår inte att de inte placerade sig bättre. Caroline af Ugglas hade en riktigt bra låt, men hon borde inte ha kommit tvåa. Hade jag fått bestämma hade hon hamnat någonstans i mitten. EMD var inte så bra att de borde ha blivit trea. Jag gillade inte deras låt. Den är lite platt och tråkig, och deras framträdande gjorde inte att den åsikten förändrades. Jag tyckte synd om Måns, som slutade på en fjärdeplats. Jag trodde att svenska folket skulle ge honom andraplatsen. Och Agnes. Lilla Agnes. Vad hände? Hon blev åtta. I min värld borde hon ha blivit tvåa. Men å andra sidan är det en låt som man måste lyssna på några gånger för att den ska fastna. Och sådana låtar är inte tillräckligt bra. Tyvärr.

Malena Ernman. Jag är ju mer för den traditionella schlagern. Men hennes låt var bra. Och hon hade ett bra framträdande. Och förhoppningsvis funkar den i Europa. Och ingen kan beskylla oss för att skicka ännu en ABBA- kopia. Jag gillar det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0