The Buddy Holly Musical



Gårdagskvällen spenderade jag tillsammans med mina föräldrar, min faster och hennes man och min ena kusin. Vi åt middag på Kamarina, och egentligen tycker jag att om man är på grekisk restaurang ska man banne mig äta grekiskt, men jag gjorde ett undantag då jag var extremt sugen på kött och bearnaisesås.

Sedan promenerade vi till Göta Lejon, för att se The Buddy Holly Musical. Och jäklar i min låda så bra den var. Tack vare min far är jag uppvuxen med, och älskar musiken från 50- och 60- talet. Och det öde som drabbade Buddy Holly, Ritchie Valens och Big Bopper (de dog i en flygolycka 3 februari 1959 när de var på turné) har alltid berört mig.

Att sätta Brolle i titelrollen var ett smart drag. Han andas ju 50- tal och har dessutom en fantastiskt bra sångröst. Occh att musikalen var utformad så att man fick konsertkänsla var ett stort plus i kanten. Publiken var delaktig i showen och inte bara åskådare. Åh, jag gillade det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0