Eurovision Song Contest 2009 - Dagen efter

Eurovision Song Contest är över för den här gången, och jag kan inte vara missnöjd med resultatet. Jag tycker att Norge har varit överskattade och alldeles för upphaussade i media. Men jag ger mig, det är en bra låt. Men Alexander Rybak ser alldeles för fjantig ut med sitt minspel. Dock är han en mycket värdig vinnare. Även om jag trodde att Turkiet skulle ta hem det den här gången.

Jag och Marielle fick lika många poäng i vår interna tävling om det stora Schlagerslaget, vilket innebär att David är skyldig oss varsin vinare. Jag lyckades pricka in rätt många på topp tio, men jag missade placeringarna.

För övrigt undrar jag varför greken hade hoppat på modet med magtröjor som sveper över oss nu igen. Jag hade inte något behov av att se hans mage hela tiden för att tröjan guppade upp och ner, och jag hade heller inte haft något emot om han hade knäppt igen minst tre knappar i halsen. Nej, han såg lite löjlig ut, men låten svängde.

Och vad hände med Finland? Uppskattar inte Europa gammal hederlig eurotechno? Illa.

Vad gäller Malena tycker är jag inte helt förvånad. Det är ett bidrag att tycka om eller inte tycka om. Och även om jag tycker att hon förtjänade en plats i toppen, så kan jag inte tycka att det är ett dåligt resultat att hon hamnade på plats 21. Det var alldeles för många bra bidrag i år. Jag hade själv svårt för att bstämma mig för vilka som var mina favoriter. Tråkigt att det inte gick bättre, men jag kan inte vara sur över resultatet då det var så många bra bidrag som fick bättre placeringar, och faktiskt förtjänade det.

Jag fick två nya favoriter igår. Portugal och Ryssland.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0