Geisterkomödie



I torsdags var vi på teater. Jag var lite rädd för att jag inte skulle förstå någonting, då alla pratade tyska. Men det var kein problem. Kanske för att det var en ganska lättsam komedi. Hade det varit ett tungt drama hade jag förmodligen suttit som ett stort frågetecken.

Geisterkomödie var namnet på pjäsen, och den handlade om en man och en kvinna osm var gifta. Och sedan kom mannens första fru, som hade dött för sju år sedan, tillbaka som spöke. Hon ville nu ha tillbaka sin man, och saboterade bromsarna på hans bil. Dock var det mannens nuvarande fru som satte sig i bilen, och körde ihjäl sig. Hon blev självklart också ett spöke. Sedan hade de ihjäl mannen, och så levde de lyckligt döda i alla sina dagar.

Den var väl helt ok. Inte det bästa teaterstycket som jag har sett (även om jag inte sett särskilt många) men det var absolut inte dåligt. Dock verkar tyskarna ha en helt annan humor än vi svenskar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0