Losern måste straffas



Det var nyöppning i vår butik i Sundbyberg i dag. Och i sedvanlig ordning hade min avdelning vadslagning om vad omsättningen för första dagen skulle landa på. Med tanke på att den var betydligt högre än vad jag hade räknat med redan vid 15- snåret, så misstänker jag att jag ligger rätt pyrt till. Jag vet egentligen inte vad övriga kollegor chansade på, men jag vet att jag chansade lite för lågt. Om nu försäljningen fortsatte i samma takt under resten av dagen, vill säga.

Denna miss innebär att jag får fixa fika till mina kollegor. För det är alltid det som är förlorarens straff. Nu har vi ju fredagsfika, vilket innebär att det inte blir i morgon i alla fall. Men någon gång nästa vecka. Och nästa vecka är det dessutom mitt namn som står på den officiella fikalistan. Jobbigt att behöva stå för eländet två gånger samma vecka. Och jag föredrar ju att bjuda på något hembakat. Får se hur det ser ut med tiden för det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0