Alkohol i skolan



Som sagt. Jävligt seriösa.

Nu får ni inte tro att jag har gått och köpt en vinare som jag sitter och halsar ur på lektionerna. Så långt har det inte gått. Det var faktiskt en organiserad och planerad vinprovning. En gubbe stod och pratade i en timme om vinframställning i Tyskland och massa annat som kan vara intressant att veta om man tycker om vin. Jag tyckte inte att det var så intressant, och höll på att somna flera gånger. Lite lagom pinsamt.

Men sen drog han fram vinflaskorna, och då jäklar piggnade jag till. Den sista timmen var mycket givande. Jag fick till exempel lära mig att det blaskigaste vinet Liebfraumilch var betydligt godare än dyrare varianter, men godast var det vin som var dyrast. 16 Euro flaskan, och då är det inte ett vin som man direkt kan dricka till mat, utan snarare någon form av dessertvin. Smakade nästan honungslikör. Så sammantaget var det en väldigt trevlig vinprovning.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0