Samstag in München



Det blev ingen alkohol i dag. Sex dagar i rad fick räcka. Kvällen spenderades istället med middag på Burger King - vansinnigt nyttigt och helt i linje med hur matintaget har sett ut tidigare under veckan. Jäkligt illa, men det går fan inte att äta nyttigt i den här staden. I måndags åt jag pasta med svampsås. Den såsen var extremt fet, och trots detta hade de lagt en stor klick vispad grädde ovanpå hela kalaset. Mycket friterat. Och beställer man en sallad är den dränkt i dressing. Vi snackar lika mycket dressing som det är vatten i Vänern. Vilket vare sig är gott eller nyttigt. Jag är rädd för att vågen kommer att visa helt åt helvete när jag kommer hem. De där kilona osm jag har gått ner under de senaste månaderna kan jag med största säkerhet hälsa välkomna tillbaka.

Efter fettintaget gick vi till Lidl - yes, vi hänger där en del, och sedan slutade kvällen på Herr Larssons hotellrum med cola och tv- tittande. Schlag den Raab stod på tablån, och det är den tyska varianten av Vem kan slå Fredrik och Filip. Jag orkade dock inte se klart det, utan tackade för mig och sa god natt för en timme sedan. Tanken var att jag omgående skulle tvätta håret, men här sitter jag fortfarande klistrad framför datorn. Duktigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0