Att fira mig eller inte?



Snart fyller jag 25. Vilket inte är särskilt roligt, dock oundvikligt. Och hellre fylla 25 än att inte fylla 25. Jag har ju aldrig tyckt att det har varit särskilt kul att fylla år, mest jobbigt och nästan pinsamt. Folk som ska fira en åt höger och vänster, och man ska le och vara glad. Nej, det är längesen som jag firade mig själv mer än att jag bjussar släkten på kaffe och tårta. Men det kanske är dags att bryta det i år.

Jag har på allvar börjat fundera över att ha en fest. Kanske inte så mycket som att fira att jag blir äldre, som för att fira att jag har haft 24 fina år som nu är över. Dags att växa upp. Dock vill jag inte ha någon stor baluns med miljoner människor. Lagom många, som alla får plats på mina 42 kvadrat. För fixa någon annan lokal har jag ingen lust med. Blir det något så blir det hemma hos mig. Och det blir långt efter att jag fyllt, för München kommer liksom i vägen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0