Jävla spån



Det är INTE ok att vara totalt flängd om man är tunnelbaneförare till yrket. Tyvärr fick jag erfara en sådan när jag åkte till jobbet i morse. Det är vansinnigt mycket folk som kliver på gröna linjen norrut vid Slussen, och många som kliver av. Alla ska in i samma dörr, för det är den dörr som är närmast trappan ner till blåa linjen vid Fridhemsplan. Nu när den blåa linjen är halvt avstängd får man slåss om man ska få plats.

Och i morse fick jag då beviset på att alla förare inte har alla hästar hemma. Alla som skulle kliva av hade klivit av, och det var dags att stiga på tåget. Då stänger det jävla spånet dörrarna, så att jag kläms fast mellan dem. Och dörrarna på de nya tågen är fanimej inte sköna någonstans. Ibland undrar man ju vad det är för idioter de anställer på SL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0