Lasse Lindhs avsked



Igår hade Lasse Lindh sin avskedsspelning på Kafé 44. Det är oklart hur länge han kommer att vara borta från musikvärlden, och jag har inte den blekaste vad han har tänkt att syssla under den tiden. Det är lite sorgligt, för Lasse är en av mina stora livefavoriter. Hans charmiga tafatthet och virrighet gör att man bara vill krama honom.

Men absolut roligast igår kväll var något som var väldigt oväntat. Jag och E, som jag var där med, fick en låt dedikerad till oss. Detta var något som E låg bakom. Då han känner Lasse, hade han frågat om Lasse kunde dedikera Du behöver aldrig mer vara rädd till oss i och med att det är den sista spelningen på ett tag. E och jag har många låtar som är "våra", och just den här är i allra högsta grad en av dem. Jag måste säga att jag blev mäkta förvånad, men jag smälte som glass i solsken.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0