På hästryggen



Igår var det slut med att sova länge på lördagarna. Det var dags att äntligen dra på sig ridstövlarna igen och hoppa upp på hästryggen. Egentligen började ridningen redan förra veckan, men då jag kom hem från Turkiet tidigt den morgonen var det bästa att ställa in och satsa på gårdagens lektion istället.
Och tro mig, igår fick jag veta att jag lever. Det var ett riktigt mördarpass som min ridlärare hade lagt upp, där vi mer än någonsin fokuserade på styrka och balans. Inte helt uppskattat med tanke på att jag var helt otränad (har ju legat lite på latsidan med träningen de senaste månaderna). Men det var kul att äntligen få känna stalldoften och träffa dessa underbara djur igen. Så det där med att sova länge på lördagar skippar jag gärna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0