Förkylningshelvete, jag hatar dig ditt jävla as



Det är två dagar innan nyårsafton, och jag har så mycket snor i huvudet att jag med lätthet skulle kunna blåsa ut en snorbubbla lika stor som Globen. Självfallet var jag tvungen att tajma in min förkylning lagom till att det nya året ska firas in, allt annat hade varit slöseri. Så nu sitter jag här med snortungt huvud och en hosta som inte bara väcker de döda- den håller mig vaken om nätterna så att jag mer och mer börjar likna en av zombiestatisterna i senaste Resident Evil- filmen. I am not amused. För att överhuvudtaget kunna somna måste jag sitta i upprätt läge, vilket inte är helt bekvämt flera nätter efter varandra. I natt lyckades jag dessutom vakna sisådär var femtonde minut av mitt hostande, och det var ett rent helvete.

Sedan ett par dagar tillbaka häller jag i mig hostmedicin, och jag borde nog börja med nässpray så att allt snor förvandlas till en rinnig sörja och lämnar min snok. Försöker även med mitt gamla knep honungsvatten. Men att hoppas på att jag ska hinna bli någorlunda frisk till nyårsafton är garanterat att hoppas på för mycket. Och det gör mig lite ledsen i hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0