Inget vidare frosseri

På julafton är det lätt att svulla lite väl mycket i all julmat. Det gjorde jag dock inte igår. Så här såg min middag ut igår.



Här är min första portion. Det är det här jag gillar mest på julbordet. Sill och lax.



Min andra portion såg precis likadan ut som den första.

Sedan åt jag även en potatis med lite sås på när de andra åt lutfisk, och en portion hemmagjord risgrynsgröt.

Inget nämnvärt svulleri för min del, med andra ord. Vilket kan tyckas lite dumt just i dag, för nu längtar jag lite mer efter julmat. Köttbullar, skinka och till och med lite prinskorv. Egentligen är jag inte så förtjust i den där korven, men ett par stycken skulle jag lätt kunna trycka i mig. Men då tillsammans med den andra julmaten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0