Lördagsmiddag hos päronen

Vi blev hastigt och lustigt inbjudna till mamma och pappa när deras planerade middagsgäster fick förhinder på grund av sjukdom. Och varken jag eller Alex tackar ju nej till lite gratismat, så klockan 17:30 infann vi oss i Tallkrogen. Några timmar senare gick vi därifrån, mätta och belåtna efter att ha svullat trerätters. Vissa lördagsmiddagar är helt enkelt bättre än andra.



En liten räk- och laxsmörgås serverades till förrätt. Det kan vara en av mina bästa maträtter någonsin. Och då är den inte ens varm (det brukar annars vara nästintill ett krav vad gäller favoriträtter).



Till varmrätt fick vi fläskfilé med kryddsmör och pressad potatis. Det har jag faktiskt gått och längtat efter ett tag, och därför blev det en trevlig överraskning att det var vad som stod på kvällens meny.



Trots att jag var rejält mätt lyckades jag klämma ner en stor bit blåbärspaj till efterrätt. Because there's always room for pie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0