Mongoliskt- för det är ju trots allt myssöndag

Vi sov rätt länge i dag, jag och Alex. Det kändes som att det var helt ok med tanke på att vi kom hem så himla sent i natt. Det tog ju sitt lilla tag att åka från Råcksta till Västertorp, och där på behöva vänta i en kvart på rätt tåg vid Slussen. Men när vi båda var uppe (jag lät Alex sova vidare i ett par timmar, för jag kände mig lite elak om jag skulle dra upp honom när han inte fått sova så mycket) tog vi oss sedan in till stan och åt mongolian barbeque- buffé. Alex ville bjuda mig på det, och jag var inte sen att tacka ja. Efter maten gick vi på bio och såg nya Harry Potter- filmen. Alex var proppmätt, men jag lyckades trycka i mig nästan en hel popcornbägare. Inte illa, om jag får säga det själv.



Man fick plocka på sig allt man ville äta själv. Det fanns massa olika sorters grönsaker...



... och flera olika sorters kött och såser som allting stektes i.



Jag tog ett jättelass på min tallrik, men orkade inte äta upp allt. Det är ju ett ganska så klassiskt scenario när man äter buffé...



Fast å andra sidan finns det ju alltid lite extraplats i efterrättsmagen.



Alex gick två vändor. Andra gången han gick sa han att han bara skulle ta en liten tallrik, för han var redan så mätt (men är det buffé, så är det). Hans "lilla" tallrik såg ut så här...



Och så lite popcorn och cola som grädde på moset. Nu önskar jag att jag håller mig mätt de närmaste dagarna...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0