Söndagssysslor



I dag hade jag helst legat på en vacker blomsteräng i tittat på moln. Men trots att himlen är vackert blå, är den helt molnfri och att hitta en blomsteräng i Sverige är just nu en omöjlighet. Snö och åter snö är allt som finns. Så jag får hitta på något annat att göra, och detta är vad som står på listan för i dag.

Diska.
Jag. Orkar. Inte. Det är så urbota tråkigt, och jag sitter mycket hellre cementerad i soffan.

Städa.
Se "diska". Fy fasen, allt är roligare just nu.

Träna med Alex.
Nu när han har ett träningskort som gäller i två och en halv månad är det lika bra att utnyttja det så mycket som det går. Vilket ju är positivt, för då kanske jag släpar mig iväg och tränar oftare.

Handla mat.
Det känns jobbigt att släpa sig iväg till en mataffär som har någorlunda ok priser (detta innefattar varken Vi eller Coop i Västertorps centrum), men med tanke på att kylen är rätt tom sånär som på lite öl, kassler och skinka har jag inget val.

Laga mat till veckans lunchlådor (och middag till mig och Alex i kväll).
Jag har funderat på att laga ölmarinerad kassler toppad med skinka, men jag övergav den tanken rätt snabbt. Tror inte att varken mina eller Alex smaklökar skulle uppskatta det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0