Julafton

Julafton i år firades med tjocka släkten hemma hos mina föräldrar. Det såg ut så här.



Det dracks glögg och åts pepparkakor. Det var årets Blossaglögg med smak av saffran. I like it! Fast saffranssmaken var mer tydlig när glöggen hade svalnat lite.



Vi såg början av Kalle Anka, men sedan stängdes tv:n av.



Mamma hade dekorerat hela huset med tomtar. Som vanligt.



Det serverades mat i mängder.



Julskinkan är en av mina favoriter, men jag åt faktiskt inte någon sådan igår.



Mormor och farfar satt bredvid mig.



Jag och min mormor och min farmor. Fantastiska kvinnor.



Min älskling var med, och det gjorde mig så himla glad att få fira jul med honom.



Efter sillen, laxen, kalvsyltan, köttbullarna, skinkan, prinskorvarna och allt det andra, serverades det lutfisk. Det är dock inget för mig, tycker inte att konsistensen på fisken är särskilt tilltalande.



Becel var också där.



Julgranen.



Det låg en hög med julklappar under granen.



Mina kusiner Therese och Kristofer var självfallet där.



Becel fick två egna paket, som han med glädje slet upp. Efter det ville han dock öppna ännu fler paket, och började då nosa bland mina paket för att se om det fanns något han kunde öppna.



Det hela avslutades med kaffe och både hård och mjuk pepparkaka.

Strax innan midnatt fick jag och Alex skjuts hem av Therese och Kristofer. Det blev ett litet stopp när vi blev stoppade av polisen, som ville att Therese skulle blåsa för att se om hon hade någon alkohol i blodet, men sedan var vi hemma på nolltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0