Årets sista dag

Ytterligare ett år har gått, och det känns som att det är dags att börja oroa sig över att åren försvinner lite väl fort. Fast å andra sidan har det senaste året bjudit på väldigt många fina och lyckliga dagar, och då ska man kanske inte klaga på att det går för fort. Det hade varit jobbigt om det senaste året hade varit skit. Nu har det istället varit ett av de absolut bästa åren i mitt liv. Lucky me.

Men. Jag tänkte i det här inlägget visa hur mina senaste nyårsaftonar har sett ut.



När 2007 blev 2008 var jag först hemma hos Marielle i Fruängen. Det här var innan hon träffade sin David, och nu bor de ju inte längre kvar i den lägenheten. Vi lagade trerätters, men lyckades bränna det rostade brödet till våra toast Skagen- smörgåsar och fick således börja om. När maten var uppäten åkte vi discobussen hem till Lotta där det var fest. Fyrverkerierna såg vi ute vid vattnet, och det var väldigt vackert.



2008 var det återigen middag hemma hos Marielle. Men detta år hade vi sällskap av David. Vi drack skumpa och åt massa god mat innan vi åkte till Aspudden, och efter att ha irrat runt ett tag och sedan tagit taxi till rätt adress, stövlade vi in på festen hemma hos Griller fem minuter innan tolvslaget. Det var bara att skynda upp på berget och njuta av alla fyrverkerier som sköts över staden. När klockan blev ännu senare tog vi en taxi hem till Kristoffer på Söder, där han delade lägenhet med en kompis, och efterfestade.
Vi kände bara Kristoffer på den där festen, men många som var där har jag lärt känna i efterhand, då de är min pojkväns bästa vänner.



2009 hade jag hunnit träffa Alex. Vi hade trerättersknytkalas hemma hos Marielle och David (som nu hunnit flytta ihop). Även Emelie och hennes David var där. Det var en fantastiskt trevlig middag, som avrundades med lite Guitar Hero innan vi åkte hem till Alex kompisar Johan och Jennie på Hägerstensåsen. Där var festen i full gång, och när fyrverkerierna var avklarade fortsatte den för vår de till tidig morgontimme. Vi var några stycken som aldrig ville gå hem.

I år blir det en liten halvrepris på förra året. Jag och Alex ska laga middag själva hemma hos mig, och sedan åka till Johan och Jennie för fest. Det lär dock inte bli lika sen hemgång som förra året, då jag inte är helt i form för fest. Men trevligt, det lär det garanterat bli.

Gott Nytt År på er! Hoppas ni får en fantastisk kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0