Årets julfest

Julfesten igår var lyckad. Det bjöds på glögg på innergården innan vi gick ner i det gamla sidenväveriets källare, där borden stod uppdukade. Det serverades julmat, och efter det blev det mingel och dans. En dj fanns på plats, och jag såg till att han spelade både Nena och Blümchen- jag menar, är det ett företag där det arbetar många tyskar kan det ju vara lite trevligt för dem att höra lite tysk musik. Dansen lsutade inte förrän stället stängde kl 01:30, och då var det många som fortsatte ut i vinternatten för att parta vidare. Själv åkte jag direkt hem (efter ett snabbt stopp på McDonald's), då jag skulle upp tidigt till stallet.

För övrigt pratade jag en hel del tyska under kvällen, med min tyska "utbyteskollega" som varit i Sverige i ett halvår (fast jag tror inte att vi lämnade någon i utbyte mot honom). Med ett par öl i magen vågade jag använda mina knappa tyskakunskaper, och det förvånansvärt bra.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0