It's the little things that matter most - a look, a smile, just being close

Det sägs ju att vägen till mannens hjärta går via magen, men detta kanske gäller även för kvinnor? Oavsett vilket, så vet min pojkvän precis hur han ska pigga upp mig när jag är lite nere. Han ger mig något att äta. Tydligen så funkar det rätt bra...



En dag kom pojkvännen hem med lyxiga chokladpraliner. Det var smak av tranbär, blåbär, pistage och passionsfrukt. Mycket gott. Och från att ha varit deppig, blev jag på betydligt bättre humör. Jag gillar bra överraskningar.



Käeleken sov över hos mig i natt, och när jag åkte till stallet i förmiddags stannade han kvar hos mig. Jag trodde att han skulle sova vidare, som han brukar göra. Men ack så fel jag hade. Direkt när jag gick hemifrån, klev han upp och började fixa i mitt hem. Han gick till återvinnigsstationen och slängde alla gamla vin- och ölflaskor som samlats på hög, och han gick till Vivo och pantade alla flaskor och burkar som jag samlat på mig. Sedan återvände han hem till mig, och diskade och röjde i köket. Han hann även med att raka av sig det skägg som han lyckats få till. Och när jag kom hem stod han och lagade lunch. Ugnsrostade rotfrukter, champinjoner och sallad. Lite lyxigare än den risgrynsgröt som jag täntke att vi skulle äta...

Han är för fin, min pojkvän. Det är inte stora saker han gör, men det är saker som får mig att uppskatta honom så otroligt mycket. Saker som visar att han verkligen bryr sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0