Shutter Island



Shutter Island. Ända från det att jag såg trailern har jag velat se den, och det visade sig att min längtan var befogad. Jag tyckte att den var väldigt bra. För den som inte vet vad den handlar om: Leonardo DiCaprio spelar en polis, som kommer till Shutter Island för att ta reda på vad som har hänt med en patient som har rymt från ett mentalsjukhus som inhyser dömda brottslingar. Det är den korta versionen.

Självfallet är det inte något enkelt fall han har fått på sitt bord, och det verkar inte som att alla på mentalsjukhuset vill samarbeta (vilket gäller både personalen och de intagna). Ju närmare vi kommer gåtans lösning, desto mer suddas gränslandet för vad som egentligen är sant och inte sant ut mer och mer, och det blir allt svårare att bedöma vem som har rent mjöl i påsen och vem som är opålitlig.

Mycket bra, och väl värt sina pengar (nu kostade det ju ingenting för min del, men jag hade med glädje betalat för att se den).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0