Töntarna



I kväll ska jag på årets första (och hittills enda inplanerade) Kentkonsert. Känner mig inte helt taggad, om jag ska vara ärlig. Den här turnén hänger ihop med senaste skivan, som inte riktigt föll mig i smaken. Jag gillar det gamla poppiga Kent. Det nya synthiga soundet är inte my cup of tea, och den senaste skivan har jag bara lyssnat på ett par gånger. Vilket gör det hela ännu tråkigare, då kvällens konsert (enligt låtlista från gårdagens premiär) kommer att kretsa mest kring de nya låtarna från "Röd".

Å andra sidan är Kent alltid Kent. Och Kent är Sveriges största rockband. Därför tycker jag samtidigt att det ska bli lite trevligt att se dem i kväll. För man vet ju inte när nästa gång blir. Kanske i Långholmsparken i sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0