Bang en Boomerang

Det börjar närma sig Melodifestivaltider, det har ni väl inte missat? Drygt veckor återstår innan den första delfinalen drar igång, och jag längtar. Jag har redan bokat in alla lördagar som inte redan var uppbokade - här ska inte missas mer än vad som är absolut nädvändigt. Två delfinaler kommer jag dock att missa, då jag ena lördagen ska på födelsedags/ inflyttningsfest och lördagen efter på RAW Comedy Club. Jag hoppas dock att det går att se hela kalaset på SVT Play dagen efter.

Anyhow. Jag tänker ha en egen liten Melodifestivalnedräkning, och fram till den 6 februari kommer jag att lägga upp mina schlagerfavoriter här på bloggen.

Först ut är Svenne och Lotta med Bang En Boomerang. Året var 1975, och om jag kunde skulle jag skicka modepolisen på dem. Jisses. Håret. Kläderna. Skorna. Men jag antar att de var jäkligt coola då. Och låten är ju galet bra. Även Abba har gjort en version av den, och den hittar du här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0