Dance, dance, dance



Min pojkvän tycker att det är väldigt kul med dans, och då jag inte är sen att haka på (även om jag har långt ifrån samma känsla för rörelserna som han), tog vi oss till Danscenter igår. Där var det öppet hus, och man fick prova på en hel radda olika dansstilar om man ville. Danslärarna hade dessutom uppvisning - allt ifrån argentinsk tango till locking och breakdance.

Alex passade på att testa popping. Nu var ju det i och för sig inte någon ny dans för honom då han har dansat det förut, även om det var ett tag sedan. Själv valde jag att avstå, och det var förmodligen lika bra det, för jag upptäckte rätt snart att jag aldrig skulle ha lyckats få till det. "Poppa" med muskler som jag inte ens vet om att jag har torde vara mission impossible. Lägg sedan till stegkombinationer, där man ska röra olika delar av kroppen åt olika håll. Då funkade det fint att stå vid sidan om och titta på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0