Hundvakt



Min kusin Therese är på födelsedagsmiddag med familjen, och då hon inte hade någon som kunde ta hand om hunden under tiden, så erbjöd jag mig att passa honom. Det börjar kännas som ett stort misstag. På fyra timmar har vi varit ute på promenad två gånger i iskylan. Och inte en enda gång har han behövt det. Men jag har ju inte lärt känna honom riktigt, och vet inte om hans gnällande betyder att han måste uträtta sina behov eller om det bara är att han vill gå ut för att det är kul.

Han har så mycket överskottsenergi, och det måste hända någonting hela tiden. Det börjar bli lite påfrestande. I synnerhet som att han skäller och gnyr konstant. Han tystnar när man säger till honom, men strax efteråt börjar han igen. Just nu kör jag på den enda taktiken som verkar hjälpa åtminstone ett litet tag. Ignorera honom. Låtsas som att han inte finns.

Jag förstår inte hur Therese och Sebbe orkar varje dag...


Kommentarer
Postat av: hundägare wille

Tror bara att han testar dig eftersom du inte är van vid honom. Hundar är som tjejer, Ska testa om man får som man vill,



Kram från en hundägande kille

2010-01-09 @ 21:59:25
Postat av: Anonym

he,he

2010-01-09 @ 22:01:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0