Negligerande av det planerade



Jag ligger lite efter i kvällens schema. Kom hem strax efter kl 20, då jag var och tränade efter jobbet. Och självklart fastnade jag i boken som jag läser för tillfället, Östermalmsmorden. Den är spännande, och jag kunde bara inte lägga den ifrån mig. Trots att jag blev avbruten två gånger av telefonsamtal. Jag plockade obekymrat upp bokjäveln när jag lagt på, och fortsatte att läsa. Trots att jag behövde fixa både lunchlåda till i morgon, och tvätta håret och blåsa det torrt. Samt städa och diska, men det var inte lika viktigt.

Nu har jag dock fått ordning på maten, bara det satans håret kvar. Det känns inte lockande att tvätta det så här sent på kvällen, men jag har dessvärre inget val. Jag vill inte vara en äckloberta i morgon. Jag måste verkligen lära mig det där med självdisciplin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0