Stepford Wife



Jag har varit ovanligt effektiv och disciplinerad under kvällen. Sedan jag åkte från jobbet har jag hunnit med:

- Ett snabbt stopp i affären, för att köpa diverse nödvändiga livsmedelsprodukter, så som morötter och risgrynsgröt.
- Tvättat. Detta omfattar även att hänga in de kläder som hann torka i garderoben, alternativt knöla ner dem i byrån. Just den punkten brukar jag annars ha stora problem med, och de rena kläderna brukar ligga i Ikea- påsarna i en vecka efteråt. De kläder som inte hann torka helt har jag hängt upp på en ställning i lägenheten.
- Städat. Detta innefattar dammsugning, dammtorkning med fuktig trasa samt allmänt plock av saker som låg slängda överallt. Jag fick även slängt massa skräp som bara var i vägen.
- Diskat. Det svämmade inte över, men diskbänken såg inte rolig ut.
- Fixat matlåda till i morgon. Vilket innebar hälla upp soppa i en termos, steka ägg, och skala och skiva morötter.
- Ätit middag bestående av risgrynsgröt. Vad annars?
- Pratat med Marielle och bestämt vilken tid vi ska gå på bio på fredag (film: Luftslottet som sprängdes).  
- Packat träningsväskan, för i morgon är det dags igen.
- Rakat benen. No more Djungelboken här inte.
- Lite halvhjärtat försökt städa ur badrumsskåpet.
- Jag hann faktiskt se både The Big Bang Theory och Vänner innan jag satte igång. Och Lyxfällan lyssnade jag på med ett halvt öra medans jag städade.

Jag måste säga att jag faktiskt är ganska nöjd med mig själv i kväll. Jag har nästan hunnit med fler saker än vad jag hinner med på en hel helg. Imponerande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0