Tusen och en natt

1999 satt jag hemma i mitt flickrum och tittade på Melodifestivalen, och min förhandsfavorit utan att ha hört ett enda bidrag var Martin Svensson. Först ut var Charlotte Nilsson. Jag minns vad min pappa sa efter halva låten. "Den här kommer att vinna". Jag var övertygadom att han hade fel, men det visade sig att han hade helt rätt. Charlotte tog hem kalaset, trots hennes hemska hår, kläder och smink.

Efter lite justeringar av outfit och frisyr, lyckades Charlotte ta hem hela Eurovision Song Contest senare under våren, och jag var inte förvånad. Både den svenska och den engelska versionen av låten är grymma. Därför lägger jag här upp båda. Bland det bästa från Melodifestivalens senaste tio år.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0