Brygghäng i Gamla Stan

I dag hade jag en trevlig kväll i Hennings sällskap. Den innehöll skvaller om gamla klasskamrater (vi gick i gymnasiet tillsammans), skvaller om sådant som pågår i livet just nu, sol, många skratt och - kanske viktigast av allt - glass från Ben & Jerry- glassaffären i Gamla Stan. Det är en av de bästa sakerna som har hänt Stockholm på väldigt länge.



Det är som om man har placerat en liten bit av himlen i Gamla Stan.



Henning gjorde misstaget att köpa en bägare.



Själv försåg jag mig med en hembakad våffla med Baked Alaska och någon mintglass med chokladbitar.



Glassen åt vi sittandes på bryggan mellan Gamla Stan och Slussen. Där kunde vi njuta av den härliga kvällssolen.



Sedan fick vi sällskap av några ungdomar i tjugoårsåldern, som parkerade sin båt precis där vi satt. Detta var mycket underhållande, då de två tjejerna som var med uppenbarligen inte kunde särskilt mycket om båtliv och förmodligen (men nu gissar jag bara, och går efter hur jag själv uppfattade dem) var lite allmänt blåsta och inte var till så mycket hjälp som pojkarna på båten kanske hade önskat. Men roligt för oss var det.



Ja. Henning är så lång. Ingen av oss böjer sig eller sträcker på sig. Han är en jätte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0