Hicka



En sak som man märker om man hänger med mig är att jag hickar väldigt ofta. Ibland inte mer än några få "hickar" åt gången, ibland kan jag inte sluta. Och jag kan, inte utan att tycka att jag är ett litet freak, meddela att jag i dag hickade hela fyra gånger innan lunchtid. Galet.

Det absolut bästa tipset för vad som hjälper mot hickandet är ett gammalt släktrecept, om jag inte minns helt fel. Man håller ett glas med vatten, som man snurar fem varv framför sig, samtidigt som man håller andan. Sedan dricker man fem klunkar, fortfarande utan att andas. Det hjälper nästan jämt. Har jag inget vattenglas i närheten brukar jag testa med att enbart hålla andan. Det funkar mindre bra.

Har du kanske något superbraigt tips som du vill dela med dig av? Jag kan nämligen behöva lite hjälp på den kreativa sidan, när inget av mina tips hjälper... För det är fan inte kul att hicka så mycket som jag gör.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0