Minns du vår blodsed, våran lag?

Igår spelade Kent på Långholmen här i Stockholm. Jag är ju som bekant ett gammalt fan, men hade inte köpt några biljetter den här gången. Jag såg dem så sent som i slutet av förra året, och av den nysläppta skivan har jag knappt hört något alls. Jag har ju dessutom knappt lyssnat igenom de senaste två skivorna innan den heller, och enligt egen erfarenhet och enligt de recensioner som jag har sett, så är det mestadels nytt material som framförs under pågående sommarturné. Det var den största orsaken till varför jag nu struntade i att köpa biljett. Och det kan jag vara väldigt glad över.

Då regnmolnen lyste med sin frånvaro igår kväll, tog vi oss ut till Långholmen, jag och Alex. Tanken var att sitta utanför och lyssna på konserten. Det blev bättre än så. Efter att ha tagit oss runt hela konsertområdet, kom vi fram uppe på ett berg, med utsikt över hela konsertområdet. Det var fullt med folk där uppe, men de flesta satt ner, så det var inget problem att se hela scenen. Vi hade förmodligen bättre uppsikt över vad som hände än vad många i den betalande publiken hade. Så istället för att betala 400 kronor för att få vara på det inhägnade området, betalade vi noll kronor och hade en väldigt trevlig konsertkväll ändå.

I augusti spelar Lars Winnerbäck på Långholmen. Undrar om man ska försöka sig på samma rövare då...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0